3 Ekim 2011 Pazartesi

Çubuk Baklava

Bu tarifi Ramazan'da oktay ustanın programında izlemiştim.Öve öve bitirememişti Oktay usta.Hemen aldım baklavalık yufkaları ama bir türlü yapamadım.baktım son kullanma tarihinin geçmesine az kalmış.Daha fazla ertelemden yapayım dedim.Gerçekten hem kolay hemde nefis.Ayrıca diğer baklavalar gibi dağılmıyor.sunumu kolay oluyor
  • 1 paket baklavalık yufka(küçük paket sanırım gramajını kaçırmıştım.Ben bimden 800 gr almıştım yarısını kullandım)
  • 125 gr tereyağ
  • 1 kase ceviz
  • yağlı pişirme kağıdı
şerbeti için:
  • 2 su bardağı şeker
  • 1.5 su bardağı su
  • 1 dilim limon
Tereyağını çok kısık ateşte eritiyoruz.fokurdamıyacak.daha sonra (burası çok önemli )süzgeçin içine havlu kağıt koyup süzüyoruz.cevizleri merdane yardımıyla kırıyoruz.yufkaların arasını açıp tek tek tereyağ sürüyoruz.cevizleri koyup rulo halinde sarıyoruz.Tepsiye yağlı kağıdı seriyoruz.ruloları tepsiye diziyoruz.Hepsini bitirince kalan tereyağını üstüne sürüp fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz.fırından çıkınca şerbet ılık tatlı sıcak olacak şerbetini veriyoruz.ben bir dahaki sefere şerbetini 2 ye 2 denicem.bu çok güzel di ama ben hafif tatlıları daha çok seviyorum.


5 yorum:

Hayat Cafe dedi ki...

Çok can çektiriyor bu görüntü..
Ellerine sağlık.
Bir dahakine bende böyle çubuk olarak deneyeceğim.
Sevgiler.

NeSLiNaMe dedi ki...

Ay ne kadar güzel gözüküyor inanilmaz canim cekti simdi kalkip yapamamda :) üsenirim :) Ellerine saglik canim nefis ötesi bir sey olmus sanki...

birtutamkekik dedi ki...

mmm::))
neefiss birr görüntü buu:)
tadından hiç şüpheye düşürmüyor insanı...
ellerinize sağlık:)
takipçisiyim güzelliklerinizin...
bende sizi bekliyorum sayfama...
gönül dolusu sevgilerimle...

KelebekGibi dedi ki...

Tepsiden bir sira alsam yeter :P
Eline saglik enfesler eminim.

mutfakpenceresi.com dedi ki...

Ev baklava gibisi yok elerine çıtır çıtır görünüyor, sağlık,sevgiler.