27 Eylül 2011 Salı

Zeytinyağlı yalancı kabak dolması

Bana bildiğimiz kabak dolmasından daha lezzetli ve yapmasıda kolay geliyor.Hemde kabakların içi ziyan olmuyor.(gerçi ben onu yapsam bile ziyan etmem).
malzemeler:
  • 5 orta boy kabak
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 soğan
  • 1 domates
  • 2 diş sarımsak
  • 2 sivri biber
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • zeytinyağı 2 kaşık
  • tuz karabiber,kimyon.kurunane
  • 1 tutam kurureyhan

Kabaklar halka halka doğranıp tuzlanır.Yarısı tavaya yerleştirilir.Daha sonra hazırladığınız dolmaiçi üstüne yayılır.Kalan kabaklar tavaya dizilir.biraz şeker serpilir.en üste domates ve biber ile süslenir.üzerini geçmeyecek kadar su eklenir.Biraz daha zeytinyağı gezdirilir.kısık ateşte pirinçler pişinceye kadar pişirilir.Afiyet olsun....



2 yorum:

Unknown dedi ki...

yalancı kabak dolmasını ilk defa duydum ama pratik gözüküyor.ellerine saglık.

Disalce dedi ki...

bizim evde kabak yemekleri sevilir..dolması sevilir..bu tarifte ikiside mevcut...:)nefis görünüyor..bende kabakları oyduğumda içini atamıyorum..sebzeli böreğe koyuyorum....israf etmiyoruz ne güzl..

ellerine sağlık..sevgiler..