24 Ocak 2013 Perşembe

Kış Meyveli Pasta

Çocukların vede benim canım pasta çekince fazla uğraştırmayan bu pastayı yaptık.Bu pastayı bayatlamadan nasıl tüketecez derken ertesi güne bitti.Tabi süslemesini çocuklar yardım etti.Krem şantiye bu rengi nar suyu verdi.
Malzemeler:
 
Keki için:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay bardağı nişasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Kreması için:
  • 5 su bardağı süt
  • 7 yemek kaşığı tozşeker
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
süslemesi için:
  • 1 çay bardağı nar suyu
  • 1.5 paket sade kremşanti
  • kivi, portakal
  • hindistan cevizi
 
 

 

 
Keki için malzemelerin oda sıcaklığında olmasına ve de yumurta ile şekeri iyice çırpmaya özen gösterin yoksa kabarmıyor.Önce yumurta ve şekeri çırpıyoruz.Daha sonra kalan malzemeleri eleyerek ekliyoruz.Tepsiyi yağlayıp unlayıp harcı döküyoruz...fırına veriyoruz.Ben 29-30 cm lik aliminyum tepsi kullandım.normal keke göre daha çabuk pişiyor.Tepsi biraz soğuduktan sonra ters çevirip üzerine nemli bez koyun daha çabuk ayrılıyor.Keki soğumaya bırakıyoruz.diğer tarafta kremasını pişiriyoruz.ben bütün malzemeleri koyup(tereyağ ve vanilya hariç)blendırdan geçirip daha sonra ocağa koyuyorum.fazla topaklanmıyor.Tabi sürekli karıştırmayı ihmal etmiyoruz.Pişince içine tereyağ ve vanilyayı ekliyoruz.soğumaya bırakıyoruz.Tabi ara ara kabuk bağlamamsı için karııştırmayı unutmuyoruz.Keki ikiye kesip her bir parçasını çok az sütle hazıra kullandığınız kadar değil.Sadece fırçayla biraz gezdiriyorum.İsterseniz ıslatmayabilirsiniz.Arasını ve üstünü krema ile kaplıyoruz.
Heryerine hindistan cevizi serpiyoruz.süslemesi için bir çay bardağı nar suyuna 1.5 paket sade krem şantiyi döküp iyice çırpıyoruz. 1 paket az geldi.Sanırım sütün biraz daha koyu kıvamı oluyor nar suyuna göre.Lezzetide çok güzel oldu  hafif ekşimtrak rengide çocukların çok hoşuna gitti.Hemde besleyici.Mevsim meyveleri ile de süslemsini yapıyoruz.Afiyet olsun...

1 yorum:

günlük yaşamım dedi ki...

elinize sağlık harika olmuş. narın krem şantiye verdiği renk harika :)