12 Kasım 2007 Pazartesi

Fırında kolay patates


Bu tarif bazı yemeksitelerinde patates dofınua olarakta geçiyor.tabi biraz ben kendime uyarladım.Adana da hangi yemek olursa olsun içinin malzeme çeşidi bol olur.içinde malzeme olmayan yemeklere yavan derler.mesela içinde soğan sarımsak salça ve baharat olmayan yemeğe yemek demezler.bir taze fasulye yapılırken taze fasulye kadar içine domates konur.çok kolay bi tarif.hem hafif hemde kullanım alanı çok geniş.isterseniz kahvaltıda, isterseniz misafire çayla, istersenizde et yemeklerinin yanında kullanabilirsiniz..eşim çok sevdiği için sık sık yaparım.asıl tarifte üzerine kaşar ekleniyor.ama ben koymadım.

malzemeler (4 kişilik)


  • 3 patates(iri olanlardan)

  • 1 soğan

  • 3 diş sarımsak

  • 2 sivri biber

  • 2 bardak süt

  • 3 yumurta

  • tuz

  • karabiber

  • kimyon

  • kırmızı pul biber

tepsinin sadece yapışmaması için altını yağlıyoruz.patatesler kalın halkalar şeklinde doğranıp yarısı tepsinin altına dizilir.üstüne soğanlar halka doğranıp yayılır.sivribiberler minik minik doğranıp yayılır.üstüne kalan patatesler yayılır.bir kapta.süt(miktarı tam tutmayabilir.genelde göz kararı yapıyorum.üstünü kaplayacak kadar oluyor),yumurta, çok küçük doğranmış sarımsak,tuz ve istenilen baharatlar karıştırılıp çırpılır ve tepsiye dökülür.180 derecede üzeri kızarıp sütü çekinceye kadar pişirilir.

Hiç yorum yok: