5 Ocak 2010 Salı

Aşure


Sanırım herkes aşure tarifi yayınladı.Şöyle bir baktımda içine konulan malzemler yöreden yöreye değişiyor.Bir yerde kurbanlık etten koyduklarını bile duymuştum.Bu da benim geçen cuma günü yaptığım aşure.Ölçüler konusunda portakal ağacındaki tariften biraz yardım aldım
  • 500 gr.aşurelik buğday
  • 1 su bardağı fasulye
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 10 tane karanfil
  • 1 çay bardağı kuruüzüm
  • 1 çay bardağı kurukayısı
  • şeker
üzeri için
  • ceviz
  • tarçın
buğdayı ayrı ve fasulye ilenohutu birarada akşamdan ıslattım.Sabah ikisinide ayrı ayrı pişirdikten sonra karıştırdım.Su miktarını kendiniz ayarlayabilirsiniz.azaldıkça ekledim.En son kuruüzüm,karanfil ve kayısıyı ekledim.1-2 dakika sonraşekeri ekledim.Kıvamı oluncaya kadar karıştırarak pişirdim.Başını beklemezseniz dibine tutuyor.Şekeri tam ölçeyim diyordum ama oğlum kafamı karıştırdı bende tadına bakarak ayarladım.sonuçta herkesin tatlı zevki farklı.Afiyet olsun...

1 yorum:

rumma dedi ki...

En sevdiğim tatlıdır..:)

sevgiler