30 Mayıs 2009 Cumartesi

Kıtır patates



Bu tarifi yaklaşık 1-2 yıl önce bloglara rastlamıştım.Ama nerden olduğunu hatırlayamıyorum.Haftasonu kahvaltıları için arasıra yaparım.Çok lezzetli bir tarif.
Malzemeler:
  • 2 ortaboy patates
  • sıvıyağ,tuz
  • kaşar peyniri
Patatesleri rendeleyip suyunu elimizle iyice sıkıyoruz.Ben 3 defa geçirdim elden.Teflon tavaya sıvıyağ koyup patatesleri ince bir tabak gibi yayıyoruz.Krep tavası varsa ideal oluyor.üstüne bastıra bastıra kenarlarını düzelterek tabak şeklini veriyoruz.İki tarafınıda pişiriyoruz.Tabi bunu hiç kırmadan çevirmekde biraz marifet ister:)Düz bir tencere kapağından yardım alabilirsininiz.
İki tarafıda kızardıktan sonra üstüne kaşar rendesi ekliyoruz.miktarını ölçemedim.Üzerini kaplayacak kadar.Kaşar eridikten sonra servise hazır.Tabi bunu kahvaltıyı hazırladıktan sonra yapmak lazım.Sıcak sıcak yemek için.Soğuyunca kıtırlığı gidiyor.Afiyet olsun....

3 yorum:

nurlu dedi ki...

ellerine sağlık zeynep abla çok güzel görünüyor benim gibi değişik kahvaltılık alternatifler arayanlar için ideal zaten patateside kahvaltıda çok seviyoruz değişik bi tarif olacak teşekkürler.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Canım ellerine sağlık bu şeklinide denemek isterim..sevgiler.A,E,O

Butikpartim dedi ki...

Ne kadar pratik ve lezzetli yemek,tadını hayal edebiliyorum.Patatesin her çeşidini severim,deneyeceğim.Teşekkürler..