14 Mart 2009 Cumartesi

Acıkalı Sütlü Ekmek




Ye43: ekmek etkinliğini duyunca ne yapabilirim diye düşünürken.Ekmeğe sürdüğümüz acıka geldi.neden acıkalı ekmek olmasın dedim.İyiki demişim. çok harika oldu.Dokusu normal ekmeklerden biraz daha yumuşak.Kek gibi yiyebilirsiniz.Ben ekmek yapma makinemde yaptım.900 gr.lık ve bardak ölçüm 210 ml.Makinesi olmayanlar için.Elde normal hamuru yoğurup yaklaşık 20 dk dinlendikten sonra acıkayı ekleyip iyice yoğurup tekrar mayalanmaya bırakabilirsiniz.Çünkü ekmek yapma makineleri o şekilde yapıyor.Önce normal hamur yoğuruyor.Yoğurmaya başladıktan yaklaşık 30 dk. sonra diğer malzemeyi ekliyorsunuz.
Ben elimden geldiği kadar daha vitaminli olsun diye bütün ekmeklerimi sütle yapmaya çalışıyorum.Bunuda sütle yaptım
Malzemeler(Daha önce yaptığım sütlü ekmekle aynı)
  • 1.5 bardak ılık süt
  • 4 bardak un
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığından az eksik kuru maya
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
Acıka için
  • fotoğrafta gördüğünüz kadar ceviz ve közlenmiş kırmızı biber(buzluktan çıkarmıştım)
  • 2 yemek kaşığı kurutulmuş biber salçası(Bizim Adana-karaisalıya özel.diğer salçalara göre çok kuvvetli oluyor)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • pulbiber
  • kekik
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
Acıkayı yaparken bizim salça kurutulmuş olduğu için biraz yağda kavurdum.Normal hazır salçaları kavurmadan yapabilirsiniz.sonra robotta çektiğim közlenmiş biber , ceviz ve baharatları ekledim.cevizleri fazla küçültmeyin.Biraz iri olunca daha iyi oluyor.Ağıza çıtır çıtır geliyor.

önemli:Elde edilen acıkanın yarısını kullandım.Biraz fazla geldi.

Hiç yorum yok: