23 Mart 2009 Pazartesi

Çıtır sigara börekleri ve kısır



Keki yaptığımız günün ertesinde benim ve kızımın arkadaşları oturmaya geldiler.Kekimiz zaten vardı yanına kızımla beraber sarıp buzluğa attığımız sigara börekleri ve kısır yaptık .

Çıtır sigara börekleri için: Buzluktan çıkardığımız sigara böreklerini(iç malzemesi lor.kıymaylada çok harika oluyor) önce iyi çırpılmış yumurtaya sonra robottan geçirdiğim bayat ekmeklere bulayıp yağlanmış fırın tepsisine diziyoruz.200 derecede kızarana kadar pişiriyoruz.Yağda pişmediği için çok hafif oluyor.

Kısır için : Maalesef bunuda aceleden ölçemedim.Ama şu kadarını söyliyeyim.Kişi sayısı için 1 çay bardağı bulgur koyduğunuz zaman herkese 2 kase kadar çıkıyor.İnce bulguru kaynar su ve tuz ekleyip demlenmeye bıraktım.Diğer tarafta kuru soğan ve sarımsağı bol yağda kavurup biber salçası ekleyip biraz daha kavurdum.Bulgura ekleyip iyice yedirdim.En son limon suyu nar ekşisi,kimyon,pulbiber ve evde hangi yeşillik varsa(marul,maydanoz,havuç,taze soğan,kırmızı lahana) hepsinden bolca ekleyip iyice karıştırdım.Salata malzemesi ne kadar çok olursa o kadar hafif oluyor

1 yorum:

Unknown dedi ki...

aaayyy bu tariflerin hepsi çoook güzel denemek için hangisinden başlıcağımı bilmiyorum sitenizi çok beğendim.başarlarınızın devamını diliyorum