23 Mart 2009 Pazartesi

Maklube

Geçen haftadan bu yana fotoğrafını çektiğim tarifler baya birikti.Ev işleri ve çocuklardan fırsat bulup bir türlü ekleyemedim.İlk tarif maklube.Bana öğrenciliğimde gittiğim iftar davetlerini hatırlatır hep.Muhabbeti arttıran bir sunumu var çünkü.Herkes toplanıp tek bir tepsiden paylaşarak yiyor.Beni çok hoşuma gitmiştir sunumu.Hangi yöreye ait bilmiyorum ama...Ben ölçerek yapmadım.Sadece yapım aşamalarını ve malzemelerini veriyorum.
Pilavı için: Soğanı rendeleyip sıvıyağda birazcık soteledim.Çok az (kaşığın ucuyla derlerya) domates salçası ekledim.Daha sonra bulguru ekleyip karıştırdım, tuz ve baharat olarak kimyon ve karabiber ekledim.sıcak su ekleyip kısık ateşte pişirdim.Ben bulgur pilavını biraz fazla pişmiş sevdiğim için suyunu üzerini baya geçecek kadar koyuyorum.
Kavurması için : Az bir sıvıyağ koyup kuşbaşı doğranmış etleri pişirdim.Pişmesine yakın Piyazlık doğranmış soğanı, tuz ve kekik ekledim.

Sunumunu anlatmama gerek yok sanırım görüldüğü üzere...

1 yorum:

kubra zeynep kara dedi ki...

ben bunu nasıl kaçırmışım:))
bayılırımm çünkü