14 Mart 2009 Cumartesi

Patlıcan kurusu,kıymalı yoğurt çorbası ve yumurtalı pırasa





Dün öğlen menümüz bu.Patlıcan kurusu küp küp doğranmış ve kurutulmuş adana(bostan) patlıcanları.Bunu güveçte vede kuşbaşı et ile yaptığınız zaman tadına doyum olmaz.Sanki patlıcan değil de et yiyorsunuz gibi oluyor.Ben maalesef sadece kendime yaptığım için güveç kullanmıyorum. Evde sadece ben yiyorum.Eşimin tek yemedeiği şey patlıcan.Benimde en sevdiğim sebze.
Yoğurt çorbasına gelince her anne benim gibi değişik çorba tarifleri geliştiriyordur. eminim.Çocuğumuz nasıl daha fazla vitamin alabilir diye düşünürüz hep.Maalesef ek gıdaya yeni başlayan oğlumun tek yediği çorba bu.Sebze çorbalarını kesinlikle yediremiyorum.Yakında sebzeli yoğurt çorbaları denicem.Bakalım yiyecekmi.Ben yoğurt çorbasına kavrulmuş kıyma ve sarımsak ekliyorum.yumurta sarısınıda 1 yerine 2 kullanıyorum.Pirinç yerinede şehriye kullanıyorum.
Yumurtalı pırasayıda birkaç gün önce arkadaşım Esma da yemiştim.Annesi yapmıştı.Çok hoşuma gitti.hemen yaptım.Eşim ilk önce taze soğan sandı.Kahvaltılar için ideal olur bence.

Patlıcan kurusu
  • 1 su bardağı patlıcan kurusu
  • 1 soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı kıyma
  • 1 su bardağı küp doğranmış domates
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz ve istenilen baharatlar
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
Patlıcanlar önce biraz haşlanır.suyu süzülür.Önce kıyma kavrulur.Daha sonra soğan,sarımsak eklenir biraz daha kavrulur.Salça eklenir.Süzülün patlıcanlar eklenir.domates ve üstünü biraz geçecek kadar su eklenir, tuzu ve baharatı eklendikten sonra suyunu çekene kadar pişirilir.

Kıymalı yoğurt çorbası
  • 4 yemek kaşığı arpa şehriye
  • 3 yemek kaşığı kavrulmuş kıyma
  • 3 diş sarımsak
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 büyük kase yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • tuz
  • üzeri için yağda kavrulmuş kurunane ve kekik
şehriyeler suda haşlanır.İçine kavrulmuş kıyma eklenir.Sarımsaklar çok minik doğranır.Diğer tarafta yumurta sarıları,un ve yoğurt iyice çırpılır.Çorbanın suyundan biraz eklenip kesilmesi önlenir.yavaş ça karıştırarak çorbaya eklenir.Kaynayıncaya kadar karıştırılır.Kaynamaya başladıktan sonra 1-2 dk. daha kadar kaynatılır.Tuzu eklenir.(önce eklerseniz kesilebilir)Üzeri
ne sıvıyağda kavrulmuş kekik ve kurunane gezdirilir.Çorbabın suyunu göz kararı ayarladım.yoğurtlu karışımı ekledikten sonra ayarlayabirsiniz kıvamını.Ben oğluma tuz ve yağını eklemden önce ayırdım.Malum ek gıdaya yeni başladık.

Yumurtalı pırasa
  • 250 gr. pırasa
  • 2 yumurta
  • sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı kıyma
  • pulbiber.tuz
Kıyma yağda kavrulur.Küçük doğranmış pırasa eklenir ağzı kapatılıp kısık ateşte kendi suyuyla pişirilir.Tuzu eklenir.Üzerine pulbiberle çırpılmış yumurtalar ekleyip karıştırılır.Ağzı kapatılıp kısık ateşte 1-2 dk. pişirilir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

s a hayırlı günler yemeklerinizi kendime çok yakın buldum çünkü yoğurtlu çorbayı bende çocuklarıma zevkle yediriyorum.yumartalı pırasaya gelince bana şuanda hasta yatan annemi hatırlattı.çünkü annemde bu tarifi çok yapar.ve 5 cayında yemesine bayılırız.başarılarınızın devamını diliyorum.

nurlu dedi ki...

hayırlı akşamlar.geçen akşam patlıcan kurusu tarifinizi yaptım hiç yapmadığım için tereddüdlü başladım ama gerçekten çok güzel oldu.bende inşallah bu yaz kurutmayı düşünüyorum.bizim yöremizde kurumadığı için sebzeler kurutulmaz konserve veye buzluğa konulur ben kurutmasınıda çok sevdim yeni tarifleri bekliyoruz.